Не пугай человека, а то сейчас начнет искать кто второй вентилятор украл)))))))
то він про заслонку рециркуляції...
Опубликовано 22 Ноябрь 2025 - 23:30
Все літо їздив з порожнім термосом , зараз поставив новий Mahle. Температура піднімається до 104 , вмикається вентилятор , швидкість одна , напевно максимальна .
Двигун чистий , тільки після капіталки. Патрубки норм .
Не надоїло рахувати вентилятори? Все це досить чудово і познавально.
Звернемо увагу. Дві швидкості на безкондишені, три на системі з кондишен.
В нього мабуть одна швидкість, тому і чекає перегріву а потім виє карлсон.![]()
Таке враження що мене вчора не читали. Багато букв?
І про фен жіночий видно це в академію писати треба.
Изменено: baton45, 22 Ноябрь 2025 - 23:31
Опубликовано 23 Ноябрь 2025 - 09:41
В нього мабуть одна швидкість, тому і чекає перегріву а потім виє карлсон.
Судячи з того що написано, то не бачу де там перегрів взагалі
Для двигунів 16ХЕ/16ХЕР температура 104 або тиск 1300кПа в системі кондіціонування (в залежності від того що настане раніше) це нормальні параметри ввімкнення вентілятора
Друга швидкість в нього повинна спрацювати аж при 110-112
Якщо перегоріли резистори 1-ї чи 2ї швидкості то на максималку при 104 градусах вентілятор ніяк не включиться
3-я швидкість це вже "аварійна", котра вмикається при 114 градусах
От якщо б навпаки при 104 не вмикався, а потім коли температура долізе до 114 начав вити на всю катушку, тоді можно стверджувати що щось не так з швидкостями вентілятора
Изменено: Igor C., 23 Ноябрь 2025 - 09:49
Опубликовано 23 Ноябрь 2025 - 11:44
Для двигунів 16ХЕ/16ХЕР температура 104 або тиск 1300кПа в системі кондіціонування (в залежності від того що настане раніше) це нормальні параметри ввімкнення вентілятора
ІМХО, не може бути температура увімкнення першої швидкості однакова (104) для двигунів з робочою температурою 92 та 105*С.
До того ж на ХЕРі перша швидкість - 108. 104 не може бути, бо термостат лише на 105 починає відкриватися... ![]()
Изменено: Andre_71, 23 Ноябрь 2025 - 12:05
Опубликовано 23 Ноябрь 2025 - 12:50
До того ж на ХЕРі перша швидкість - 108. 104 не може бути, бо термостат лише на 105 починає відкриватися...
Да, каюсь, с ХЕР немного провтыкал, он ещё более "горячий" чем ХЕ
В любом случае 104 это ещё не перегрев прям так чтоб вентилятор на максималку включился
По аналогии со своим 14ХЕР у которого тоже 92-градусный термостат (понимаю что это так себе сравнение)
1-я включается при 102, 2-я где то в диапазоне 106-108 , и аварийная 3-я при 112
Можно конечно теоретически предположить следующее:
То что ТС принял за максимальные обороты это вторая скорость. Максимальные обороты трёхскоростных вентиляторов на Астре (если кто с этим сталкивался) уже ни с чем не спутаешь.
Там звук такой как будто машина уже прошла точку "V1" и начинает взлёт))
Ну тогда все равно рановато как то при 104 для второй скорости
Я бы досконально проверил проводку от эбу до верилятора, включая сам резистор вентилятора, или какой нибудь "кулибин" не сделал перемычку по аналогии с "украинкой" 14ХЕР )))
Изменено: Igor C., 23 Ноябрь 2025 - 13:48
Опубликовано 23 Ноябрь 2025 - 21:08
І я про вентилятор і режими.
Вже забув звідки хохма. Кажись Ільдар Автопідбір.
У якогось там дяька на старому корчі постійно перегрівався двигун. Після детального огляду виявилося, що вентилятр двигуна хоч і підключили на пряму, та поміняли полярність. Вентилятор радіатора дув не на двигун, а проти потоку набігаючого повітря.
Вроді кулібін все красиво зробив, і ізолента синя як треба, а не те шо треба. Не той хвасон, як казав Свирид Петрович Голохвастов.
Так що треба дивитися на швидкості на вентилятрі, взагалі вони там працюють, реле по схемі. Навіть напрямок дуття на всякий випадок.![]()
Изменено: baton45, 23 Ноябрь 2025 - 21:10
Опубликовано 24 Ноябрь 2025 - 08:07
Изменено: DedPihto, 24 Ноябрь 2025 - 08:16
Опубликовано 24 Ноябрь 2025 - 13:13
Вентилятор включається при 104, за пів хвилини охолоджує до 101 і виключається . Не розумію навіщо ще якісь швидкості
Швидкості для того, щоб температура антифризу, який надходить з радіатора до двигуна, була максимально стабільна, а не стрибала від 100+ до 70-. Такі перепади - не айс в сенсі теплового навантаження двигуна, а також змушують ЕБУ так само "стрибати" по картах паливно-повітрянної суміши, додаючи неравномірностей у тепловий баланс, псуючи екологию та економію. Тому студити починають заздалегідь, малими витратами, не доводячи до критичних режимів.
По сабжу: а якось помоніторити температуру на виході з радіатора не пробував? По значеннях температури можна було б зробити висновки щодо ефективності радіатора та його кондиції.
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 01:26
Та я б тільки за ! Тільки від чого відштовхуватися ? В мене працює так як вказав раніше . Вкл 104 , викл 101 . Все ,інших швидкостей я не бачив . Як повинно бути ?Швидкості для того, щоб температура антифризу, який надходить з радіатора до двигуна, була максимально стабільна, а не стрибала від 100+ до 70-. Такі перепади - не айс в сенсі теплового навантаження двигуна, а також змушують ЕБУ так само "стрибати" по картах паливно-повітрянної суміши, додаючи неравномірностей у тепловий баланс, псуючи екологию та економію. Тому студити починають заздалегідь, малими витратами, не доводячи до критичних режимів.
По сабжу: а якось помоніторити температуру на виході з радіатора не пробував? По значеннях температури можна було б зробити висновки щодо ефективності радіатора та його кондиції.
Що діагностувати ? Був я ,Апну
Изменено: DedPihto, 25 Ноябрь 2025 - 01:21
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 07:48
Зараз вже холодно, вентилятор взагалі не мав би вмикатись, якщо кандьор вимкнено...
Це до речі слушна думка....
Навіть з вимкненим крндєєм при заглючившому датчику тиску буде маслати вентилятор....
Але маслатиме постійно-не вимикаючись.....
поліклініка опель(і не тільки) 050-133-65-14
Ремонт,Консультації,
Допомога в пошуку запчастин.
Працюєм-7/24 За відсутності електрики/інтернету-відповім на повідомлення у вайбер.
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 09:03
Просто всі можливі варіанти все пройдені , термостат новий , помпа , рідина , патрубки , двигун після капіталки. Лишився тільки сам радіатор , тим більше що стоїть щось там зовсім бюджет.
треба дивитися на швидкості на вентилятрі, взагалі вони там працюють, реле по схемі? Навіть напрямок дуття на всякий випадок.
На систнемі кондиціювання ТРИ швидкості. А не ОДНА. Для комфорту і стабільності температури двигуна.
Так видно, що написано? Мабуть інженери вони дурні на голову, треба як у жигулях. Попроще.
Але нам треба радіатор, і ще парус для швидкості.
Andre_71, 24 ноя 2025 - 13:13, написал:
Швидкості для того, щоб температура антифризу, який надходить з радіатора до двигуна, була максимально стабільна, а не стрибала від 100+ до 70-. Такі перепади - не айс в сенсі теплового навантаження двигуна, а також змушують ЕБУ так само "стрибати" по картах паливно-повітрянної суміши, додаючи неравномірностей у тепловий баланс, псуючи екологию та економію. Тому студити починають заздалегідь, малими витратами, не доводячи до критичних режимів.
Чуєте, стабільна температура.![]()
Та я б тільки за ! Тільки від чого відштовхуватися ? В мене працює так як вказав раніше . Вкл 104 , викл 101 . Все ,інших швидкостей я не бачив . Як повинно бути ?
А як моніторити ? По ELM завжди такі цифри .
Відштовхуватися від трьох штатних швидкостей вентилятора. Подивитися на наявність необхідних реле, а далі на наявність сигналів від ЕБУ.
Я вмиваю руки. Якщо після абзацу вище до ТС не дойде, то буду шукати смайлик з Віні-пухом. Нє, ну серйозно...
Изменено: baton45, 25 Ноябрь 2025 - 10:09
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 15:08
Я мав на увазі якось датчик приколхозити на виході радіатора, чи в самому бачку, чи у патрубку, щоб зрозуміти чи то справді радіатор недостатьно охолоджує, чи може таки у двигуні шукати причину.
Ще можна китайським пірометром прослідити весь процес на місці (з урахуванням що він не дуже точний, але тим не менш): по патрубками, коли відкривається термостат, яка температура на вході радіатора, яка на виході, проміряти в різних місцях на радіаторі, якщо якісь трубки забиті(це якщо грішити на радіатор) то буде видно що певні зони холодніші..
DedPihto якщо якимось дивом захочете радіатор NISSENS 630041, перевіряйте/перепитуйте продавця, щоб був зливний кранік
, бо мені недавно трапився без нього, хоча на сайті фотка була з ним.
Изменено: Schnauzer, 25 Ноябрь 2025 - 15:09
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 15:37
Ще можна китайським пірометром прослідити весь процес на місці
Так, щось типу того. Але ще краще б в русі дінаміку відстежити. Можливо якось прилаштувати датчик температури від мультіметра (з функцією вимірювання температури) та подовжити його, щоб сам мультиметр в салоні розтошувати.
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 18:49
Але маслатиме постійно-не вимикаючись.....якщо десь не кротить. Вважаю проблема электрична, а не механична. В мене теж NISSENS, дуже рідко влітку вмикаєтся.
та подовжити йогозмінется опір. Показники будуть інші. Треба буде калібрувать до та після переробки.
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 20:23
змінется опір. Показники будуть інші. Треба буде калібрувать до та після переробки.
Про якусь похибку від зміни опору взагалі писати нема сенсу, бо датчик температури на мультіметрах - то термо-пара, а не термо-резистор. Він генерує певну напругу, пропорційно температурі, а не змінює опір. Тому 0,5-1-2 зайвих Оми в ланці ні на що не вплине, враховучи генеровану напругу у 2,8мВ при 100*С та внутришній опір входу мультиметра в цьому режимі у 100 кілоОмів.
Опір самого датчика – 10-15 Ом в залежності від діапазона вимірювання. В мене 12 Ом. Я вставив у ланку резистор на 12 Ом (100% від опору датчика) і показники при 100*С не змінились ні на градус - 102-103 у киплячому чайнику, без резистора такі самі показники. Можеш погратись, вставити у ланку датчика резистор на 20-40 Ом та подивитись, чи буде похибка. Я імхую, що ні, десь до значень вище 1-2 кОм.
Вважаю проблема электрична, а не механична.
Залишається перевірити датчика охолоджуючої рідини, на коректність показників. Якщо це ще не робилось у ході вище перелічених заходів ремонту.
Изменено: Andre_71, 25 Ноябрь 2025 - 20:24
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 21:06
Тю , тільки натрапив на цю тему . Не маю ніякого відношення до автомехаників , але доводилося стикатися з квп . Якщо виникла підозра у тому чи правильно показує прибор теипературу , завжди в першу чергу перевіряється датчик та сам стрілочний прибор .
Візьми чайник з кипятком . викрути та опусти туди датчик ( само собою не від.єднуючи його ) і одночасно контролюй температуру ртутним термометром . Може датчик давати погрішність , а може прибор поїхати .
я не знаю яка там схема , по логіці можливо дві причини - або несправний датчик , або збилося налаштування виконавчого пристрію ( я не знаю що там вмикає вентилятор , мабуть якесь реле ) якщо реле , то можливо воно раніше вмикається чим потрібно . треба схему дивитися .
до речі здивований що там термопара а не більш простий термометр сопротивления ( опору )
Изменено: Шусман, 25 Ноябрь 2025 - 21:36
Опубликовано 25 Ноябрь 2025 - 21:27
Залишається перевірити датчика охолоджуючої рідини, на коректність показників.
замінити на завідомо справний........
2копійки вартує
поліклініка опель(і не тільки) 050-133-65-14
Ремонт,Консультації,
Допомога в пошуку запчастин.
Працюєм-7/24 За відсутності електрики/інтернету-відповім на повідомлення у вайбер.
Опубликовано 26 Ноябрь 2025 - 20:06
замінити на завідомо справний........
2копійки вартує
Опубликовано 26 Ноябрь 2025 - 20:48
Пораду я давав як можна перевірити показання датчика , тому що пірометром навряд чи хто буде дома поміряти .
Більше ніяких порад від мене не було . Тут радили скористатися не дуже точним китайським пірометром , це тебе не роздратувало . У мене є пірометр , я інколи ним користуюсь , але точніше показники . при використовування саме чайника .
Знову дратую ?
Евген , повторюся , я не автоелектрик , просто маю трохи відношення до експлуатації приборів . Гадаю що принцип вимірювання один - у датчика змінюється сопротивление від зміни температури , блок управління вимірює сопротив та вмикає вентилятор .
Чисто по логіці , без глибоких знань - або у датчика змінилися показники ( це звичайна річ ) або блок управління неправильно читає , збилися налаштування блока , та він вмикає вентилятор раніше .
Ще раз наголошу що я не спец , та всі попередні поради спеців не дали результату , то можна хоч побалакати на тему .
Євген , тебе не дратує ?
Изменено: Шусман, 26 Ноябрь 2025 - 20:49
Опубликовано 26 Ноябрь 2025 - 20:49
Тут радили скористатися не дуже точним китайським пірометром , це тебе не роздратувало .
Бо пірометра цілком достатньо для з'ясування тих питань, щодо яких його порадили.
Дратує твоє поверхне ставлення до питань.
Твоє здивування термопарою у якості датчика в авто цілком обгрунтоване, бо терморезисторні дійсно більш чутливі, це не новина. Тіко повз тебе пройшло те, що мова велась про термо-датчик мультіметра і обговорювалось питання щодо контрукції та похибок саме в цьому контексті, а не про датчик ОР в автівці. Але ти зробив та озвучив свої висновки, не маючі нічого спільного з обговорюваним питанням.
А в автівках датчики температури дійсно термо-резисторні, тому твоє здивування було передчасним.
Опубликовано 26 Ноябрь 2025 - 21:01
Мені періодично приходиться перевіряти точність показів приборів температури , гніздо датчика в турбіні нагадує те саме в автомобілі , тільки більше . Є штатний пірометр ( чого гадаю немає у Євгенія ) , та у цього прибора точність показань залежить від відстані ( у моєму до 6 см , далі чим далі тим більше похибка ) , крім того нема певності що попадаєш лучом куди треба ( там є лазар , та в глибині його не видно )
Тому після пірометра завжди перевіряю чайником для певності
Опубликовано 26 Ноябрь 2025 - 21:29
Цікаво, хтось спитає чому там одна швидкість вентилятора... При штатній у три.![]()
Терморезистор у тій машині то вічна деталь. Він або працює, або в обриві і то можливо на місті контакту дроту с корпусом резистору через вібрації.
Не може він поплисти по характеристикам. Тільки якщо добавиться постійна складова опору десь на дротах.
Та якщо номінальний опір резистора 5-10 тисяч Ом, то ваш поганий контакт навіть у десяток Ом буде така собі перешкода.
Я думав, що я один балабол, а тут виявляється конкурс на табуретку.![]()
Рек, приятелю, скажи щось коротке і рішуче. Типу "Гітлер капут..."
Постав крапку в цьому театрі абсурду...
Изменено: baton45, 26 Ноябрь 2025 - 21:39
Опубликовано 26 Ноябрь 2025 - 22:24
Дякую !, побалакати на тему .
Євген , тебе не дратує ?
Цікаво, хтось спитає чому там одна швидкість вентилятора... При штатній у три.
Терморезистор у тій машині то вічна деталь. Він або працює, або в обриві і то можливо на місті контакту дроту с корпусом резистору через вібрації.
Не може він поплисти по характеристикам. Тільки якщо добавиться постійна складова опору десь на дротах.
Та якщо номінальний опір резистора 5-10 тисяч Ом, то ваш поганий контакт навіть у десяток Ом буде така собі перешкода.
Я думав, що я один балабол, а тут виявляється конкурс на табуретку.
Рек, приятелю, скажи щось коротке і рішуче. Типу "Гітлер капут..."Постав крапку в цьому театрі абсурду...
Изменено: DedPihto, 26 Ноябрь 2025 - 22:10
0 пользователей, 1 гостей, 0 скрытых