Изменено: DedPihto, 27 Ноябрь 2025 - 07:29
Реклама
Частое включение вентилятора на радиаторе
#212
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 08:09
Так розумію DedPihto не шарить у цьому питані? Мені вже стає під сумнів думка про Одну швидкість.
На машині з кондиціонером і механікою три швидкості по штату, і три реле.
Ось посилання на Ігоря раніше.
https://www.opel-clu...e/?p=1075641432
Можливо якесь або якісь два реле не працюють, і явно перших швидкостей, або резистори який здох від часу, тому двигун нагрівається як Везувій і гудить старим роздовбаним вертилятором
на повну катушку.
Рек рази два казав мабуть про діагностику?![]()
Изменено: baton45, 27 Ноябрь 2025 - 08:13
#213
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 08:28
В мене інша спеціалізація.
Я описав по якій схемі в мене працює система охолодження . Як воно повинно бути і чому в мене не так , я хз !
Вентилятор включається при 104 ,викл.при 101 . Завжди з однією швидкістю .Всьо ! За яких умов повинні працювати ті інші швидкості я не знаю .
Добре , я зрозумів . Тоді скажіть при яких температурах включає ті інші швидкості? Логічно було б припустити що інші швидкості вкл.раніше ?
З діагностикою складно , не знаю таких .
Изменено: DedPihto, 27 Ноябрь 2025 - 08:37
#214
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 09:22
Тоді рекомендую, т.я. проблема не критична для життя, подивитися мануали на Астру G де книжка по 1998-2006 рокам авто. Бо двигун вже Z16xe.
Там у розділі системи охолодження двигуна і про реле написано, і про резистори з вентилятором. Малюнки кольорові. Схема електрична.
Дивитися наявність реле, справність резисторів вентилятора.
Моє посилання на схему.
https://www.opel-clu...e/?p=1075641284
https://www.opel-clu...e/?p=1075641432
Якщо схему читати нема вміння то вже не знаю як далі... Тільки шукати трошки шарящого... Там все просто як розібратися.![]()
Изменено: baton45, 27 Ноябрь 2025 - 09:27
#215
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 09:37
Питание на вентилятор подать сможешь?
З діагностикою складно , не знаю таких .
Узнаешь о скоростях, точнее об их работоспособности.
P.S. Книжки с картинками не смотри))
100 - це абревіатура. Мій тел. 093-459-22-20 з 09-00 до 21-00
Несправності бувають брудні та іржаві. Я за брудні, вони легше виправляються.
#217
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 16:20
Як воно повинно бути і чому в мене не так , я хз !
Завжди з однією швидкістю .Всьо ! За яких умов повинні працювати ті інші швидкості я не знаю .
Вже вище писав про двигун z14xep з такимож 92 градусним термостатом та 3-х швидкісним ветилятором
z16xe думаю що приблизно будуть ті ж значення
А що складного перевірити та переконатися чи всі швидкості вентилятора є робочі???
Якщо є під руками (або в когось з знайомих) самий дешманський ОП-КОМ то там в меню діагностики є вкладка "Тест исполнительных механизмов"
Можна протестувати чи працюють всі швидкості вентилятора нічого не відкручуваючи, нікуди не лазячи і навіть не виходячи з авто.
Одразу все стане ясно.
Можна "візуальним" способом.
Відкрути резистор від діфузора вентилятора (там один саморіз всього), зніми жестяний захист (котрий з дірочками) з блока резисторів та спешу уважно роздивись чи там все ціле.
Резістор вентилятора, дякуючи тому що він знаходиться знизу машини, постійно заливається водою з калюж, так що, враховуючи те що машина 2004 року, думаю що там вже все наскрізь проржавіло.
Резистори на 3 швидкості бувають 2 видів по конструкції
Більш старі, кінця 90-х початку 2000-х мають 2 спиральки (1-а та 2-а швидкість) та термозапобіжник
У більш сучасних замість 2 спиралек стоїть керамичний резистор з 2-ма обмотками
3-я швидкість вентилятора без резисторів напряму.
Що складного "продзвонити" мультіметром чи резистори (обмотки резистора) 1-ї та 2-ї швидкості цілі?
Я вже не кажу про заміряти опір. це зайве. Опір резистора 1-ї швидкості 0,69Ом , на 2-ї швидкості 0,30Ом. Це треба мати ну дуже точний мультіметр щоб таке міряти. Вряд чи в тебе такий є
Також доволі часто виходить з ладу термозапобіжник. Це теж можна визначити звичайним "прозвоном"
Зазвичай, коли накрився термозапобіжник, зникає 1-а швидкість
Термозапобіжник на 170 градусів 16А можна придбати в любому магазині радіодеталей якщо вдруг знадобиться.
Було б бажання
Изменено: Igor C., 27 Ноябрь 2025 - 16:22
#218
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 17:43
Взагалі-то за логікою та переважною статистикою перша швидкість карлсона має температуру увімкнення десь на 3-6*с більшу від температури відкриття термоса і на стількі ж відрізнятимуться подальші швидкості. Тобто якщо термос на 92, то перша швидкість мала б вмикатись десь в межах 95-98, друга – 99-105 і т.д. Тому можна зробити припущення, що то таки, як мінімум, не перша швидкість спрацьовує на 104.
Але мотор Z16XE такий собі цікавий, що є і досить високі значення тих швидкостей.
Ось досить популярна табличка по температурах увімкнення карлсона на Вектрі-С з різними моторами, то по Z16XE досить цікаві цифри. Хоча може то вони для гарячого(105*С) термоса, хто зна...

Изменено: Andre_71, 27 Ноябрь 2025 - 17:56
#219
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 18:52
z16xe думаю що приблизно будуть ті ж значенняДумаю, що ближче до 93-х
z14xep з такимож 92 градусним термостатомСьогоднішній тест. Вмикання вентилятора на 97-градусах за БК
100 - це абревіатура. Мій тел. 093-459-22-20 з 09-00 до 21-00
Несправності бувають брудні та іржаві. Я за брудні, вони легше виправляються.
#221
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 22:25
Перевіряти єлектричну ланку 1-ї швидкості . Як силову, (починаючи від запобіжника і до самого резистора) так і керуючу (від ЕБК )
100 - це абревіатура. Мій тел. 093-459-22-20 з 09-00 до 21-00
Несправності бувають брудні та іржаві. Я за брудні, вони легше виправляються.
#223
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 22:35
схиляюся до того припущення що те що чує ТС це 2-а швидкість вентілятора
Так то воно так, але ж слід розуміти, що першу швидкість після її відновлення(якщо вона не працює наразі) ТС буде чути ще частіше, аніж зараз чує другу...
Тобто причина частого увімкнення нікуди не подінеться...
#225
Опубликовано 27 Ноябрь 2025 - 23:04
Тобто причина частого увімкнення нікуди не подінеться...
Та да.
Але для початку переконатися всеж таки що вентілятор працює так як було задумано інженерами, тобто всі швидкості робочі.
Потім не заважало б звернути увагу на датчик температури ОР. Недостовірність показників датчика ще ніхто не відміняв
Ну і тоді вже радіатор. Не думаю що його прям таки треба міняти. Цілком можливо що проблема у "засраності".
Як це зазвичай трапляється з "сендвічами", може там простір між основним радіатором і радіатором кондіціонера вже геть забитий грязюкою
Изменено: Igor C., 27 Ноябрь 2025 - 23:05
#226
Опубликовано 28 Ноябрь 2025 - 00:23
А так же сравнения показаний всех датчиков через диагностикуУ ТС один датчик температуры охлаждайки, обычный термостат на 92 градуса. Не ХЕР у него. ХЕ. Моторы разные ашпе
Цілком можливо що проблема уУ відсутності нормальної діагностики
100 - це абревіатура. Мій тел. 093-459-22-20 з 09-00 до 21-00
Несправності бувають брудні та іржаві. Я за брудні, вони легше виправляються.
#227
Опубликовано 28 Ноябрь 2025 - 08:14
Так то воно так, але ж слід розуміти, що першу швидкість після її відновлення(якщо вона не працює наразі) ТС буде чути ще частіше, аніж зараз чує другу...
Тобто причина частого увімкнення нікуди не подінеться...
Вентилятор буде працювати повільніше і тихіше. Може навіть постійно, але буде справлятися з перегрівом.
Можна тоді координально просто зняти вентилятор. "Нема проблеми"...![]()
У відсутності нормальної діагностики
Андрій вже рази чотири вказував на відсутність "вміняємого зрітєля".
Може книжка з веселими малюнками трохи виправить ситуацію.![]()
#228
Опубликовано 28 Ноябрь 2025 - 11:34
Вентилятор буде працювати повільніше і тихіше. Може навіть постійно, але буде справлятися з перегрівом. Можна тоді координально просто зняти вентилятор. "Нема проблеми"...ag.gif
Але це ж постійна робота карлсона не є нормою для такого двигуна. Тож проблема не у працюючому карлсоні, а у причині, з якої в нього постійні овертайми.
#232
Опубликовано 28 Ноябрь 2025 - 21:12
Та я бачу тут універсальний форум ! Вже і медичний діагноз ставлять !Де сказано, що постійна?
Взагалі ТС надав суб"єктивні враження. Може в нього голова болить регулярно... Вскритіє вентилятора покажет.
Що до авто електрика ,то тут біда , не маю знайомих , буду "курити "сам . Спробую завтра знайти ті ,загублені , швидкості. Щоб рухатися далі ,по питанню
Изменено: DedPihto, 28 Ноябрь 2025 - 21:17
#235
Опубликовано 28 Ноябрь 2025 - 22:18
#238
Опубликовано 29 Ноябрь 2025 - 13:53
Спробуй.
Схеми читать вмієш?
Ні ,не вмію , тому і ще запитаю . Де там та третя швидкість ? По тому що я бачу ,на тій схемі , це реальні дві швидкісті. Електромотор має одну обмотку ,бачу тільки два входи . Один постійний ,інший через реле ,яким регулює ебу . Припустимо (умовно ) оберти вентилятора 1000 . Перше реле , за допомогою резистора ,включає першу швидкість 500 обертів . Друге реле включає другу половину резистора , це друга швидкість -1000 обертів . Третя швидкість ,це ті ж 1000 обертів ,тільки напряму ,минуючи резистор .
Зовсім не розумію навіщо зя третя швидкість , якщо в неї функції другої швидкості .
#239
Опубликовано 29 Ноябрь 2025 - 15:10
ссылка для вставки изображения в блог
На першій швидкості струм проходить крізь обидва резистори, на другій - крізь один, на третій - напряму.
може так простіше для сприйняття буде:
Изменено: Andre_71, 29 Ноябрь 2025 - 15:02
#240
Опубликовано 29 Ноябрь 2025 - 18:41
А то читаешь и не понятно, одна скорость, две или все так три??
Вытянул реле, перемычкой включил, послушал работу.
И так на всех скоростях.
Это если нет оп-ком или Опель сканер
#242
Опубликовано 30 Ноябрь 2025 - 00:07
Нам треба пройти лінбез по Фортрану.
Он Євген який тестер собі купив, з осликом. Маща...![]()
[quote name="baton45" post="1075642124" timestamp="1764361102"]
Зовсім не розумію навіщо зя третя швидкість , якщо в неї функції другої швидкості .
Мій батя, електрик все життя майже, казав.
У медицині повно радників, хз коли взнаєш правильний метод.
А у електриці радників нема, особливо десь вольт за 200 та вище.
Я к іпоне, зразу зрозумієш правильність думки, Якщо повезе, потім.
Давайте я ще 5 копійок докину.
На вентиляторі без опорів проходить максимальний струм і зрозуміло максимальні оберти з потужністю. Це його пік і межа.
При додаванні опору у ланцюг частина напруги втрачається на додатковому опорі, вентилятор крутиться слабіше,
при додатковому другому опорі, а точніше при іх сумі та збільшенні, вентилятор ще слабіше крутиться.
Але ж нам у школі якийсь волохатий дядько із книжки казав про перехід енергії у інший стан.
Так от при включенні опорів, енергія на опорах переходить в теплову форму. Практично маленька праска. Тому опори на вентиляторі так брутально виглядають, бо вони реально нагріваються. І х вентилятор обдуває зразу.
По темі вентилятора. Колись років 5 тому вірішив поставити у свого Комбика додатковий вентилятор салону в кормі.
Купив вентилятор за 300 грн з великими лопастями самий простий і взяв схему конструктора "регулятор електронний обертів двигуна постйного струму". Там мікруха 555 і мосфет. Жменя деталей з платою за 90 грн. Таке собі регулювання меандром із змінною шпаруватістю (скважностью).
Підключаю, працює, якость регулює, але постійно висить металевий звін. Так розумію меандр відначався на електродвигуні високочастотним звоном.
Морочитися з фільтрами не захотів, бо мені треба було возити малих дітей на моря і довго в дорозі. Тортури ультразвуком я би не допустив.
Короче кинув дрота з нового вентилятора прямо паралельно на вентилятор салону. Так і регулював ступенями штатно. А там тупо знову опір дротяний. Просто і надійно. І важливо дуже бюджетно.
Вытянул реле, перемычкой включил, послушал работу.
И так на всех скоростях.
Это если нет оп-ком или Опель сканер
Нема у людини навиків, і майстрів поряд нема. Сам розбирається.
Такі ви всі розумні з трома технічними освітами.![]()
Це ще добре що зацікавився, зараз уже сантехніка чи електрика спробуй спіймай. Куди тільки не занесло хлопців....![]()
Изменено: baton45, 30 Ноябрь 2025 - 00:12
0 пользователей читают эту тему
0 пользователей, 0 гостей, 0 скрытых







