Якщо мова про технологію, за якою зроблений Пріус і яку Тойота Мотор використовувала сама і продавала на сторону, то є. Серед дешевих - Ауріси, Яріси, Ніссан Алтіма помірно волохатого року (як для бажаючих тойотівську гібридну систему недорого, хоча не знаю як там живуть акумулятори), та й Кемрі наче помірно дорогий.
The following is a list of vehicles with Hybrid Synergy Drive and related technologies (Toyota Hybrid System, Lexus Hybrid Drive):
Toyota Prius
Generation 1: December 1997–October 2003
Generation 2: October 2003–late 2009
Generation 3: late 2009-late 2015
Generation 4: late 2015–present
Lexus RX 400h / Toyota Harrier Hybrid (March 2005–present)
Toyota Highlander/Kluger Hybrid
with THS I: July 2005–September 2008
with THS II: October 2008–present
Lexus GS 450h (March 2006–present)
Toyota Camry Hybrid (May 2006–present)
Lexus LS 600h/LS 600hL (April 2007–present)
Nissan Altima Hybrid (2007–2011)
Lexus RX 450h (2009–present)
Lexus HS 250h (2009–present)
Lexus CT 200h (late 2010–present)
Toyota Auris (July 2010–present)
Toyota Prius c (March 2012–present)
Toyota Yaris Hybrid (March 2012–present)
Toyota Prius V (2012-present)
Lexus ES 300h (2012–present)
Toyota Avalon Hybrid (late 2012–present)
Lexus IS 300h (2013–present)
Lexus GS 300h (2013–present)
Toyota RAV4 Hybrid (2013-present)
Lexus NX 300h (2015-present)
Lexus RC 300h (2015-present)
Toyota C-HR (2016-present)
Lexus LC 500h (2018)
Subaru Crosstrek Hybrid (2019-)
Toyota Sienna Hybrid (2020-present)
Раніше в цьому переліку ще перший американський Форд Ф'южен був (який на платформі Мазди 6), він же Меркюрі Мілан, він же Лінкольн Зефір і MKZ, а також Форд Ескейп і Меркюрі Марінер другого покоління (вони ж у негібридному варіанті - Мазда Тріб'ют) - зараз прибрали, хоча в Штатах їх ідентичність за приводом Пріусу вважається загальновідомим фактом (можливо, помилково), як і здатність проходити 250 тм без суттєвих поломок навіть у "наєздніков".
І так, англійська Вікі - дуже хороше джерело інформації по машинах для американського ринку. Там під кожною статтею багато посилань і починаючи з неї добре шукати більш детальну інформацію.
Знайшлося пояснення по Фордах:
The Escape Hybrid uses hybrid technology similar to that used in the Toyota Prius. Ford engineers realized their technology may conflict with patents held by Toyota, which led to a 2004 patent-sharing accord between the companies, licensing Ford's use of some of Toyota's hybrid technology in exchange for Toyota's use of some of Ford's diesel and direct-injection engine technology. Ford maintains that Ford received no technical assistance from Toyota in developing the hybrid powertrain, but that some hybrid engine technologies developed by Ford independently were found to be similar to technologies previously patented by Toyota, so licenses were obtained. Aisin Seiki Co. Ltd., a Japanese automotive components supplier belonging to the Toyota Group, supplies the HD-10 hybrid continuously variable transmission for the Escape Hybrid. While Toyota produces its third-generation Prius transmission in-house, Aisin is the only supplier of hybrid transmissions to other manufacturers. Friction has arisen concerning Aisin's allocation of limited production capacity and engineering resources to Ford. Sanyo Electric Co. built the 50 kg (110 lb), 330 volt 5.5 Ah (would make it 1.8kWh storage), 250-cell nickel metal hydride (NiMH) battery pack for the 2005 Escape Hybrid.
https://en.wikipedia...iki/Ford_Escape