Про старішання оливи від віку (правда, не про трансмісійну, а про моторну).
Широко "відомо", що моторну оливу треба міняти раз на 12 місяців, навіть при пробігові 1-2 ткм на рік, бо вона "окислюється".
Коли кажеш СТОшникам офіційного дилера ПСА, що у двигунах XUD9, DW8 i DW8B будь-який lub advisor будь-якого сайту виробника оливи (включно з їх рідним Тоталєм), тобто сайтів хіміків, які дещо знають про терміни окислення за віком, а не механіків, рекомендує у нормальних умовах експлуатації заміну через 24 місяці (або 20 ткм у Європі і 16 ткм у ВБ, бо їм красивііше писати 10 тм, а не 12) і тільки у важких умовах експлуатації - 12, вони дивляться на тебе як на цікавий екземпляр, який свідомо збирається убити свій двигун.
Ні, зрозуміло, що інтервал за пробігом для України завищений, але при пробігові 1,5-2 ткм на рік (а у мене перші два роки з машиною з цим двигуном такий і був, тобто за 24 місяці 3,5 ткм) ніякого додаткового окислення від українських умов експлуатації бути не може, бо олива все одно за цей час менше втомлюється, ніж за французькі 20 ткм, хоч і з хорошими дорогами і пальним.
Я наївно думав, що на ті двигуни великий інтервал, бо вони старої конструкції, прості, досить холодні, переважно атмосферні (тільки у XUD9 є версія з турбонадувом) і все таке, але ніт - виявляється, на Форд Куга 2017 р. з ПСАшним турбодизелем 2.0, зокрема високої потужності, також рекомендують міняти оливу через 24 місяці і нічого не окислюється, причому до 17 року було 12 місяців, тобто довший термін рекомендується на новіші двигуни:
Interwał wymiany oleju, Przed 2017-04-22: 20000 Km, 12 Miesiące
Interwał wymiany oleju, 2017-04-23 do 2017-12-05: Brak dostępnych informacji
Interwał wymiany oleju, Od 2017-12-05: 30000 Km, 24 Miesiące
http://dobierz-olej....110kw_FawEcWfRR
Interval
Change30000 km/ 24 months
https://total-gbr.lu...83f3c6820857327
Повертаючись до теми: які можут бути причини деградації оливи за віком у механічній КПШ, якщо хіміки про них не знають?