OPEL MERIVA - перший в світі представник класу субкомпактвен або міні-MPV. Cаме так європейці класифікували засновника цього типу кузова
Чому саме Opel Meriva A?
- Невеликі витрати на утримання (шини, споживання пального, вартість ТО тощо)
- Практичний салон
- Багате оснащення
- Стійка до корозії
- Зручна, міська машина
- Добра видимість довкола (висока посадка)
- Величезний вибір силових агрегатів
Недоліки:
- Відсутність клясичної АКПП
- Утилітарна, за думку міщан, зовнішність.
- Широким людям XXXL може бути тіснувато спереду.
- Якщо реально треба Zafira - беріть Zafira або Vivaro.
Загальних засад огляду, як то комплектність, стан фарби, шин, салону, скла, диміння, стукіт двигуна та витікання з нього масла - писати не буду, писанини і відосиків від мамкіних оглядачів повний ютуб. Яка вона красіва, гарна й практична теж писати немає сенсу, позаяк з власного досвіду знаю що любителям округлих ланос-форм її зовнішність не заходить - відтак наскільки вона неймовірна всередині вони ніколи не дізнаються. Разом з тим машина не дуже цікава поліції на дорозі, не приваблює вона і кримінал, - а це не може не тішити власників-інтровертів.
Meriva А продавалася в Україні офіційно, але переважно в обмежених (порожніх) комплектаціях, часто навіть без магнітоли, тому прикметник "офіційна" в оголошенні не завжди означає щось хороше.
Приділяти увагу компплектаціі треба не тільки через те що це Ваш комфорт, а треба враховувати той факт що машину в фулі з часом буде простіше продати ніж пусту при однакових ТТХ.
Технічно машина побудована на базі Opel Corsa C, і була намаганням осучаснити її застарілу платформу зовнішністю в ногу з тогочасним флагманом Vectra C. І завдяки спеціалістам з Design Center GM з міста Ruesselsheim - це вдалося досить непогано.
Дебют нової генерації Corsa D у 2006 році не завадив Meriva А лишитися без змін на конвеєрі аж до 2010-го року.
У Meriva A, як і у більшості тогочасних моделей, було три стандартні комплектації: Essentia, Enjoy та Cosmo, однак була сила сила-силенна опцій -тому знайти дві абсолютно однакові нереально.
Прямий конкурент при виборі, це як не дивно не Corsa, а пасажирський варіант Opel Combo C - Tour.
Усі три моделі разом становлять досить велику кількість, і модельна лінійка двигунів пересікається з німецькими Astra/Zafira/Agila/Vectra. Така стандартизація пішла на користь, адже багато витратних матеріалів та запчастин уніфіковані - відтак ціна на них доступна, багато запчастин б/в. В Україні, людина з певними знаннями , маючи навіть середні статки - зможе утримувати Meriva в належному стані.
Споріднені моделі Corsa C Combo C Meriva A, традиційно для усіх Corsa - були випущені в Іспанії, заводом Opel у місті Zaragoza. (тепер теж належить PSA Group)
Близнюка від Chevrolet бразильського виробництва назвали так само, і після адаптації в "GM Design Center" у місті San Paulo (Сан Паулу) - машину випускали на заводі GM Plant в місті Sao Jose dos Campos.
Щодо комплектності - увага на наявність буксирувального гаку фаркопу (якщо встановлений).
Задня поличка багажнику. Її просто часто крадуть/забувають в гаражі а потім продають окремо.
Додатковий підлокітник задніх сидінь так званий travel assistance, опція, але іноді продавці не хочуть віддавати, продають окремо. Також зверніть увагу, в дорестайлі є підголовник для середнього заднього пасажиру.
З дрібних болячок що трапляються - може іноді не спрацьовувати електрозамок багажнику (переламується проводка в місці перегину)
З'єднання мотору і редуктору електропідсилювача керма від іноді потребує уваги, мащення.
Захований до дідька пильовий фільтр салону (щоби його замінити треба знімати пластик під склом і важелі щіток склоочисника в зборі).
Треба зазначити що Meriva A з лютого місяця 2006року випускалася з фейсліфтом. Грати радіатору, фари бампер, панель торпедо, обивка, стопи, замок багажнику та двигуни з 2006 року інші.
Кольорова гама машин після рестайлу стала більш стриманою.
Різницю зовні можна побачити на фото (зверху фейсліфт).
Варіант з лінзами та AFL (тільки фейсліфт):
Варіант з простими, рефлекторними фарами:
Відмінності задньої частини: (зліва дорестайл) Зверніть увагу на замок дверей багажнику.
Відмінності верхньої частини панелі приладів теж суттєві
Варіанти оформлення бамперу і протитуманних фар (рейстайлінг)
В дорестайлінгових моделях, зрідка, але зустрічаються машини з шкіряним салоном (як чорного та і рудого кольору). Дорестайлові бензинові машини мали підвісний паливний фільтр (видно на малюнку нижче), а рестайл - паливний фільтр-картридж разом з насосом всередині паливного баку.
Оснащення салону (мінімум - максимум) зверніть увагу на кермо (пластик або шкіряна обивка)
На що ще в салоні звернути увагу:
Є багато проміжних варіантів оснащення, для прикладу з дисплеєм типу GID та CD50-Phone
Магнітоли описувати не буду, там теж були і касетні пристрої, і CD-дискові, і теж був свій рестайл. Кому цікава інформація по мультимедіа на Opel, по платформі GM Epsilon, то є окрема стаття від гуру.
Ще дещо по оснащенню:
- Заводське євротонування задніх вікон.
- Bluetooth модуль для підключення телефону.
- AUX
- Кишенька для окулярів на стелі замість ручки водія
- Лінзовані фари з AFL (Adaptive Forward Lighting) світло вертає разом з кермом в бік повороту.
- Атермальне лобове скло
- SRS штори по периметру
- А цю цікаву деталь (на фото нижче) я помітив вже лише коли "прєісполнілся". Ця ледь помітна точка на кнопці регулювання дзеркал (в старих оплах Ви могли бачити аналогічно виконану кнопку підігріву дзеркал) То тут вона складає дзеркала, це ознака наявності крутих дзеркал з моторами.
- Омивачі фар
- Автономний підігрівач Webasto
- Штатний задній парк пілот (парктронік), він чисто звуковий, але дуже корисна і надійна річ від BOSCH
-
Чудова оригінальна склянка-попільничка
З цікавих і дуже рідкісних опцій можна виділити:
два люки з електроприводом
та акустичну систему Twin Audio для роздільного прослуховування музики задніми пасажирами через навушники.
По стану кузова -традиційно, увага на низ дверей, низ порогів (з-за відсутності бризковиків камінням оббивається фарба і захисний герметик) може бути корозія і на задній кришці знизу.
Підрамник може похизуватися наскрізною корозією (для мене це було неабияке здивування на фоні кузова без корозії) По підрамнику одразу скажу що він підходить від Corsa Combo але не кожний.
Я нарахував їх 5 видів, а на мою підійшов лише один. Ціна питання станом на початок 2020 року - 30$ + заміна 60$
Щодо трансмісій механічних, то як Ви всі тут знаєте, вони надійніші за всю автомобільну промисловість всесвіту, і тому нічого поганого, окрім деяких проблем з включенням передач, які лікуються заміною пластикових втулок куліси (рем комплектів) в них немає. Щоправда в запущених випадках трапляється перекос силового агрегату з-за просідання лівої опори двигуна, тоді опору треба замінити і відрегулювати кулісу.
Може скрипіти педаль зчеплення, міняється головний циліндр в зборі - він пластиковий.
Знос зчеплення теж ніхто не відміняв, але це витратні матеріали як колодки, амортизатори чи втулки тощо.
Імітація АКПП у вигляді EasyTronic теж має право на життя
І на щастя сьогодні він вже не є чимось темним і незрозумілим, букву [F] на дисплеї більше ніхто не боїться. Опис особливостей та догляду за EasyTroniс на цьому форумі є в асортименті.
Гальма машина має усі дискові. Помічних гальмування, ABS з електронним розподілом сили гальмування - штатно, а Traction Control лише на 1,8 та найпотужніших дизелях.
Підвіску Meriva має еластокінематичну, - DSA (Dynamic Safety Action) - розроблену OPEL, вона забезпечує ефект підрулювання.
Як і всі малолітражки Opel, Meriva A мала два варіанти розболтовки колісних дисків: 4х100 та 5x110.
4X100 комплектувалися усі машини з бензиновими моторами крім OPC. OPС та дизелі з 1,7 мали 5x110. З дизелем 1,3 та бензином треба бути уважним, так як вони були як з 4X100 так і з 5x110.
Дизельні двигуни:
Економічний Fiat/GMівський Multijet 1,3 (Z13DT)
Щодо 1,7, то на Meriva зустрічається 4 типи таких дизельних двигунів.
Z17DTL в дорестайлі на 82к.с, в рестайлі міг стояти такий самий з вигляду, але Z17DTH і на 101к.с
Після 2006-го 1,7-м дизелі переважно ставилися з сажовими ("DPF" фільтами), EURO-5, і це Z17DTJ (110к.с), - та найпотужніший Z17DTR (125к.с.)
Останній - єдиний двигун на Meriva A (крім OPC, там теж 6), який агрегатується не 5-ти, а 6-ти ступеневою МКПП.
Усі двигуни 1,7CDTI на Meriva комплектувалася паливною системою Denso.
Bosch на них не ставили.
Бензинові:
це всім нам відомий Z14XEP (twinport) - (ганцюг ГРМ, гідрокомпенсатори)
Дорестайлові 1,6. Було два варіанти. Це старий 8-ми клапанний Z16SE: (привід ГРМ - ремінний)
Та 16-ти клапанний Z16XE
Це 1,6 Z16XEP (twinport). Рестайловий для Meriva двигун (не має гідрокомпенсаторів, ремінний привід ГРМ)
1,8 на Meriva виглядає так: це Z18XE і 125 к.с. (дорестайл та рестайл)
На Meriva OPC (котрих у Україні набереться штуки три), двигун 1,6 оснастили турбіною Garret
І вийшов двигун Z16LET на 180 пекельних кінських сил.
Meriva, над якою попрацювали спеціалісти з OPC мала дуже багато своєрідних особливостей, і справді заслуговує окремої розповіді.
По ходу думок буду редагувати статтю, в кого є що доповнити, прошу