трой, Трой ти трохи плутаєш поняття. намагайся абстрагуватись від батарей, і кількості теплоносія, вони в цьому випадку не мають жодного значення. йде мова про те що ефективність згорання газу більша якщо висота полум’я на горілці більша (ну це так спрощено). але треба ту потужність з горілки забрати, а робиться це вищою температурою теплоносія.
тепер спочатку для цілістності картини. Кількість енергії необхідної для обігріву приміщення залежить від тепловтрат приміщення і від КПД "приладу" перетворення палива (газу) в теплову енергію (тепле повітря). КПД "приладу" складається в свою чергу з кількох КПД: труб, батарей, котла, самого теплоносія .... так от ми розглядаємо тільки КПД котла (і трішки пізніше батарей), бо всі інші КПД умовно постійні.
так от якщо просто взяти і повернути регулятор котла з 40грд на виході на 80грд на виході (і саме на виході міряється температура а не на вході, хоча тут напевне залежить від моделі котла), то ефективніть згорання газу в котлі, а відповідно і КПД котла підвищаться. Принаймні так стверджують всі розумні книжки )))). Водночас збільшиться і КПД батарей, тому що при більшому перепаді температур (між Т теплоносія і Т приміщення, це саме те що ти виділяв жирним на початку поточної сторінки) тепловіддача батареї більша, а відповідно обратка на котел холодніша і Дельта подача-обратка більша, що також підвищує КПД котла і загальне КПД системи вцілому.
Тепер зрозумів про що йде мова ? Звісно коли приміщення прогріється то котел потрібно вимикати наприклад кімнатним термостатом.
Здавалось би можна завжди тримати Т теплоносія на максимальні температурі .... зрештою так можна і робити, і при ЦО так і роблять. Проте Andy_Lv, вірно зауважив, якщо в системі присутні водяні теплі підлоги без власного терморегулюючого контура (і таке часто буває), то стає як мінімум некомфортно підтримувати таку Т теплоносія, так само гарячі батареї дуже сушать повітря, що викликає хвороби, особливо у дітей. так само створюється неоднорідність прогріву приміщення (біля батареї багато тепліше в силу її променевого випромінювання). про швидше зношування пластикових труб опалення я вже не кажу. Так само, є фактори низькотепретурної системи опалення і високотемпературної, тут ще більше нюансів )))
А ще є нюанс що для квартири в 70м.кв. забагато котла потужністю в 24кВт, і підвищення Т теплоносія не дасть тієї різниці між подачею і обраткою, при якій починається зростання КПД. тому і доводиться тримати Т теплоносія на відмітці в 40-60грд залежно від погодних умов і платити за зменшений КПД котла.
ledokol, Хм, цікаво виходить різниця не така суттєва, як я вважав. це радує.
M*A*S*H, забагто думаєш )))) встановлював сам, там просто потрібно зняти перемичку і вставити замість перемички кабель (двохпровідний) від того блоку до котла. ніяких настройок в котлі робити не потрібно. блок замикає контакти (тобто робить ту саму перемичку через себе) коли потрібно гріти і розмикає "перемичку" коли гріти не потрібно. на ГВ абсолютно ніяк не впливає, ГВ завжди має пріоритет.
реально якщо робити опалення для себе то термоголовки ставити завжди варто. бо кранами ти можеш тільки збалансувати систему, але тільки при певних погодних умовах або якихось усереднених значеннях. особисто я так і не зміг за допомогою кранів збалансувати кухню яка знаходиться на західній (самій теплій) стороні, температура в кухні дуже мінялась залежно від сонця/хмар, готуємо/неготуємо. питання вирішилось установкою термоголовки, благо я при встановленні батарей купив крани з можливістю установки термоголовки на всі батареї.
отже тобі просто треба підключити блок і погратись з кранами та розташуванням термостата.
Хочу тебе розчарувати ))) ти не позбавишся від циклічності роботи котла. тому що там нема жодного інтелекту в тому термостаті .... там є просто заборона роботи котла коли достатньо нагріли приміщення і все! для того аби зменшити циклічність треба зменшити Т теплоносія .... і відповідно КПД котла ))) читай вище ))). Є ще варіант обмежити максимальну потужність горілки в налаштуваннях котла, але робити того не раджу, я пробував ефекту мало або є обернений ефект.
Знову ж таки про економію газу при використанні кімнатного термостату ... не надійтесь на велику економію, економія залежить тільки від вашої ліні, якщо ви були ліниві і не часто регулювали температуру теплоносія, і як наслідок перегрівали приміщення то економія буде відчутна, якщо ж ви крутили котел по кілька разів на день, підлаштовуючись під погодні умови, то економії ви практично не отримаєте ))) ГОЛОВНЕ ЩО ДАЄ кімнатний термостат це комфорт ! вам не треба бігати до котла і регулювати температуру, у вас в приміщені завжди буде стабільна Т +-0.25грд, є можливість зменшувати Т на ніч і підвищувати її зранку автоматично для ще більшого комфорту. Тільки вважайте, що нагрів приміщення на 1 градус займає близько 1 год часу. а вистигання на 1 грд займає десь 20-40хв (все залежить від погодніх умов і утеплення). тому не раджу робити різницю більше ніж 2грд, ліпше 1грд. повірте 1грд коли звик до стабільної Т дуже відчутно.